EL DISSENY I LA RECUPERACIÓ ECONÒMICA

En els temps que corren, moltes empreses s’han hagut de reinventar per poder sobreviure i entrar a la recuperació econòmica. En aquest article parlarem com el disseny també pot tenir importància.

La crisi del coronavirus ha estat una crisi no tan sols sanitària o humanitària sinó també una crisi econòmica. Tots els sectors, inclòs l’industrial i així mateix el de disseny, s’han vist afectats per la disminució de treball i / o el tancament de molts negocis. Així que per resistir, molts han hagut de reorientar els seus negocis.

En el camp de el disseny industrial i el sector tèxtil, les empreses s’han bolcat a crear nous productes per a pal·liar la crisi del coronavirus; com respiradors artificials portàtils, viseres de protecció facial, mascaretes, bates… en Designplast hem desenvolupat un producte de protecció col·lectiva, un obridor de portes anticovid-19.

Aquest obridor de portes és ideal per evitar el contagi de coronavirus, és un producte dissenyat exclusivament per als mesos postcoronavirus en què tothom s’haurà de protegir.

Moltes de les empreses s’hauran reinventat només per a aquests mesos però hi haurà altres que seguiran amb el seu anterior negoci quan tot passi.

PERÒ, COM SERÀ LA “NOVA NORMALITAT” PER A LES EMPRESES?

A més de tots els mètodes de protecció que s’hauran de prendre per evitar els contagis de coronavirus, s’han de prendre mesures a nivell d’estratègia de negoci. Moltes empreses han posposat nous desenvolupaments de producte a causa de la crisi del coronavirus a principis d’any. Però a partir d’ara les empreses començaran a invertir en nous dissenys de productes i I+D, perquè en un món que fins ara ha estat “adormit” i en què moltes empreses han caigut o han patit un descens de la seva producció, el primer que llanci alguna innovació i que es desmarqui de la competència, serà el cavall guanyador.

La societat ha canviat, sabem que és fer teletreball, no apropar-nos a les persones, anar pel carrer amb mascareta… tot això després de la pandèmia del coronavirus. Però també ha fet una societat molt més humanitzada que ha vist que ha d’ajudar als productors locals, a la botigues de barri i en definitiva als seus. Així que en un món tan globalitzat on totes les empreses fabriquen a la Xina, moltes s’han adonat que la fabricació de proximitat importa. Perquè la producció local té un plus de qualitat, resolució ràpida de problemes, immediatesa, una reducció d’emissions de CO2 i la riquesa es queda al país.

De totes maneres, la globalització no ha arribat a la seva fi. Segons Marcel Fratzscher, president de l’Institut Alemany de Recerca Econòmica (DIW), Europa seguirà depenent en el futur de les relacions comercials no europees, sobretot pels materials escassos que són essencials per a les tecnologies futures.

Així que pot ser que aquesta crisi acabi equilibrant la globalització i comencem una recuperació econòmica que serà lenta però més local.